امامی میبدی، راضیه (1391). ارزیابی سیاست؛ نابسامانی مفهومی؟!، فصلنامه تخصصی سیاستگذاری عمومی، دوره 1، شماره 1،
امیری، علینقی، و عابدی جعفری، حسن(1392). مدیریت اسلامی: رویکردها، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
امامی، سید مجتبی؛ بنافی، مسعود و سجادیه، سید علیرضا (1389). تحلیلی انتقادی بر بکارگیری شاخصهای مرسوم جهانی توسعه، دو فصلنامه برنامه و بودجه، دوره 15، شماره 110.
پناهنده، محمد (1382). ارزیابی راهبردی محیط زیست (SEA): رویکرد برنامه ای به ارزیابی نشانزدهای محیط زیست (EIA)، محیطشناسی، دوره 29، شماره 32.
توکلی، محمدجواد (1390). روششناسی تدوین شاخص پیشرفت انسانی بر اساس گفتمان قرآنی، معرفت اقتصادی، شماره 4.
خلیلیان اشکذری، محمد جمال (1386). شاخصهای توسعه انسان محور در جامعه مطلوب و آرمانی اسلام، اقتصاد اسلامی، دوره 7 ، شماره 28.
دباغ، سروش و نفری، ندا (1388). تبیین مفهوم خوبی در حکمرانی خوب، مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 3.
رجایی، سید محمدکاظم (1378). توسعه به عنوان هدف(نگرش قرآنی)، معرفت، ش 28، ص31-41.
رضایی شریف آبادی، سعید (1390). تحلیل محتوای خطمشی دسترسی و ارائهی خدمات بخش خطی کتابخانههای کشور و ارائهی راهکار، پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه تربیت مدرس.
سلطانی گردفرامرزی، علی محمد (1390). مدل ارزیابی سیاستگذاری فناوری نانو در ایران، رسالهی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی(ره).
عابدینی، اصغر (1392). ارزیابی سیاستهای دولتی تأمین مسکن در ارتباط با استطاعت مالی خانوارهای کم درآمد شهری در ایران (مطالعه موردی: شهر ارومیه)، رساله دکتری، دانشگاه تبریز.
علیزاده، ساره (1391). بررسی شاخصهای نظارت و ارزیابی برنامههای نمایشی سیما و ارائهی شاخص مطلوب از دیدگاه کارشناسان، پایاننامه کارشناسیارشد دانشکده صدا و سیمایجمهوری اسلامی ایران.
فیضی، کاوه (1375). ارزیابی خطمشیهای کوتاه مدت در جهت استحکام روابط بازرگانی بلندمدت (بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان)؛ پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق(ع).
نقی پورفر، ولیا... ؛ احمدی، محمدرضا (تابستان 1387). «شاخص های اقتصادی توسعه انسانی از دیدگاه اسلام»، پژوهش نامه قرآن و حدیث، شماره 4.
هادیپیکانی، مهربان (1388). الگویی برای فرایند خطمشیگذاری در نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران، رسالهی دکتری دانشگاه علامه طباطبایی(ره).
پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای (1/6/1394)، http://farsi.khamenei.ir
پورعزت، علی اصغر(1387). مبانی دانش اداره دولت و حکومت، تهران، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
پورعزت، علی اصغر(1393). مدیریت ما، مدیریت اسلامی در پرتو نهجالبلاغه امام علی علیهالسلام، تهران، انتشارات بنیاد نهجالبلاغه.
رضاییمنش، بهروز؛ عبدالحمید، مهدی؛ پورعزت، علیاصغر و شریف زاده، فتاح (1393). الگوی ارزشیابی خطمشیهای عمومی در پرتو معرفت علوی، راهبرد فرهنگ، شماره بیست و هشتم، زمستان 1393.
عبدالحمید، مهدی و محمدی، مهدی (1393). تبیین مکانیزم اثر کاربست روشهای نامطلوب سیاستگذاری توسعه محور بر روی گروههای هدف، مجموعه سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تهران، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت.
محمدپور، احمد (1392). روش تحقیق کیفی ضد روش 1 (منطق و طرح در روششناسی کیفی)، تهران: جامعهشناسان.
محمدپور، احمد (1392). روش تحقیق کیفی ضد روش 2، (مراحل و رویههای عملی در روششناسی کیفی)، تهران: جامعهشناسان.
میرزایی اهرنجانی، حسن؛ علیاصغر پورعزت و علی اصغر سعدآبادی (1392). مدیریت توسعه روستا؛ گذار به سوی روستای الکترونیک، انتشارات میدانچی.
واعظی، رضا و محسن محمدی (1396). «الگویی برای ارزیابی خطمشیهای عمومی در ایران (مطالعه خطمشی مالیات بر ارزشافزوده)»، چشم انداز مدیریت دولتی، شماره 9.
Anderson, J,E,(1975), Public Policy Making, New York: Praeger Publishers, Inc
Bardach, E, 1998, Getting agencies to work together: The practice and theory of managerial craftsmanship, Washington: Brookings Institution
Bovens,M, and P, ’t Hart, 1996, Understanding Policy Fiascoes,NewBrunswick and London: Transaction Publishers
Braun, V. & V. Clarke (2006), “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, 2 (2): 77-101
Charmaz, Kathy (2000), “Grounded Theory: Objectivist and Constructivist methods”, In N, K, Denzin & Y, S, Lincoln (Eds,) Handsbook of Qualitative research, second Edition, Thousand Oaks, Ca: Sqage Publications Ltd
Charmaz, Kathy (2006), Grounding Grounded Theory: A Practical Guide Through Qualitative Analysis, London: Sage Publications Ltd
Davis, M.A.P.(1994). “A Multicriteria Decision Model Application for Managing Group Decisions”, The Journal of the Operational Research Society, 45:47-58
Davis, O.L. Jr. 1997. “Beyond ‘best practices’ toward wise practices”; Journal of Curriculum and Supervision, 13(1): 1–5
DeLeon, P, and L, DeLeon, (2002), “What ever happened to policy implementation? An alternative approach” Journal of Public Administration Research and Theory 12(4): 467–492
Dunn, William N(2012), Public policy analysis, fifth edition, Pearson education, Inc
Dye , Thomas R. (2013), Understanding public policy, 14th edition, Pearson Education, Inc
Farazmand, Ali (2004), Sound Governance, Praeger (December 30, 2004)
Hibbing John R,, and Elizabeth Theiss-Morse(1995), Congress as Public Enemy: Public Attitudes Towards American Political Institutions, New York: Cambridge University Press
Hibbing John R,, and Elizabeth Theiss-Morse (2002), Stealth Democracy: America’s Beliefs about How Govennment Should Work, New York: Cambridge University Press
Howlett, M, , M, Ramesh and Anthony Perl(2009), Studying Public Policy; Policy Cycles & Policy Subsystems, Third Edition Oxford University Press
Hsu T,H,, Yang, T,H, (2000); “Application of fuzzy analytic hierarchy process in the selection of advertising media”, Journal of Management and Systems, 7:583-99
Joint Committee on Standards for Educational Evaluation, (1981), Standards for evaluations of educational programs, projects, and materials, New York: McGraw-Hill
Joint Committee on Standards for Educational Evaluation, (1988), The personnel evaluation standards: How to assess systems for evaluating educators, Newbury Park, CA: Sage
Joint Committee on Standards for Educational Evaluation, (1994), The program evaluation standards: How to assess evaluations of educational programs, Thousand Oaks, CA: Sage
Joint Committee on Standards for Educational Evaluation, (2003), The student evaluation standards, Thousand Oaks, CA: Sage
Kerr, D, 1976, ‘The logic of ‘policy’ and successful policies,’ Policy Sciences 7(3): 351–363
Langbein, Laura and Claire L, Felbinger, 2006, Public Program Evaluation: a Statistical Guide, New York: M,E, Sharpe, Inc
Lodge, M, 2003, ‘Institutional choice and policy transfer: Reforming British and German railway regulation,’ Governance 16(2): 159–178
May, P, (1992), “Policy learning and failure”, Journal of Public Policy, 12(4): 331–354
McConnell, A, 2010a, ‘Policy success, policy failure and grey areas in-between,’ Journal of Public Policy 30(3): 345–362`
McConnell, A, 2010b, Understanding policy success: Rethinking public policy, New York: Palgrave Macmillan
McConnell, A, (20015); “What is policy failure? A primer to help navigate the maze”, Public Policy and Administration, 1-22
Newman, Joshua (2014), “Measuring Policy Success: Case Studies from Canada and Australia”, Australian Journal of Public Administration, vol, 73, no, 2, pp, 192–205
Nagel, S, (2002), Handbook of public policy evaluation, Thousand Oaks: Sage
O'Sullivan, John, Teresa Dana (2008) "Redefining Maori economic development", International Journal of Social Economics, Vol. 35 Iss: 5, pp.364 - 379
Palfrey, C,, C, Phillips, P, Thomas, and D, Edwards,(1992), Policy evaluation in the public sector, Aldershot: Avebury/Ashgate Publishing
Passerini, Katia (2007) "Knowledge‐driven development indicators: still an eclectic panorama", Journal of Knowledge Management, Vol. 11 Iss: 5, pp.115 - 128
Patton, Michael Quinn (2001); Qualitative Research & Evaluation Methods, 3rd edition, Utilization-Focused Evaluation, Saint Paul, MN
Pineda, Jose’ (2015), “Sustainability And Human Development:A Proposal For A Sustainability Adjusted Human Development Index”, Theoretical and Practical Research in Economic Fields, Volume VI, Issue 1(11), Summer, 2015
Rose, R, 1993, Lesson-drawing in public policy: A guide to learning across time and space, Chatham: Chatham House
Rossi, Peter Henry, Howard E, Freeman, and Mark W, Lipsey, 1999, Evaluation: A Systematic Approach, London, Thousand Oaks and New Delhi: Sage Publications, Inc
Salih, Thamir M. (2003), “Sustainable economic development and the environment”, International Journal of Social Economics
Sanderson, I, 2002, “Evaluation, policy learning and evidence-based policy making,”, Public Administration 80(1): 1–22
Shaw, I, 2000, Evaluating public programs:Contexts and issues, Aldershot: Ashgate