TY - JOUR ID - 164817 TI - تأثیر استراتژی تحلیل محیطی کارآفرینان بر عملکرد سازمان در شرکت های کوچک و متوسط به عنوان الگوی پیشرفت JO - فصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی JA - IPOBA LA - fa SN - 2329-5599 AU - شیخ, جاوید AU - کارگر, هاشم AD - کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران AD - استادیار گروه مدیریت، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. Y1 - 2022 PY - 2022 VL - 10 IS - 3 SP - 287 EP - 307 KW - تحلیل محیطی KW - شرکتهای کوچک و متوسط KW - کارآفرینی KW - کسب و کار KW - عملکرد KW - الگوی پیشرفت DO - N2 - کارآفرینان محرک اصلی تغییرات اقتصادی در ایجاد شغل، مزیت رقابتی و انتشار نوآوری و سرایت دانش هستند. در حالی که کارآفرینی تنها راه ایجاد اشتغال و افزایش درآمد نیست، بدون شک یکی از بهترین و پربارترین شیوه های توسعه اقتصادی در مناطق روستایی است. مطالعات متعدد نشان داده است که ابزار اصلی توسعه اقتصادی شهری ایجاد اشتغال است که مکانیسم اصلی آن کارآفرینی است. از طرفی شرکت های کوچک و متوسط به دلیل جهانی شدن بازارها ، ظهور بازیگران جدید و چرخه عمر کوتاه فناوری ها با شرایط آشفتهای روبرو هستند. برخی از محققان دریافتهاند که در جهان در حال تغییر، شرکت های کوچک و متوسط به دلیل منابع و ظرفیت های ناکافی، به ویژه در زمینه کشورهای در حال توسعه، آسیب پذیر هستند. لذا سئوال اصلی این پژوهش این است که تاثیر استراتژی تحلیل محیطی کارآفرینان بر عملکرد شرکت در شرکت های کوچک و متوسط چگونه است؟ ابزار گردآوری شامل توزیع و جمع آوری پرسشنامۀ استاندارد بوده است. برای تعیین روایی این پرسشنامه از روش صوری و با استفاده از شاخص CVR و برای محاسبۀ پایایی آن نیز با روش ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل 203 نفر از مدیران و کارکنان شرکت های کوچک و متوسط می باشد. از یافته های این پژوهش آن است که. . UR - http://www.ipoba.ir/article_164817.html L1 - http://www.ipoba.ir/article_164817_3b0673f78666484654f4ea1780da0904.pdf ER -