ناشر: سازمان بسیج اساتید
دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشورفصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی2329-55994820170219Process Model for Designing Islamic-Iranian Model of Progressمدل فرایندی طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت93045566FAمجید مختاریان پورایران، تهران، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت، مدیریت دولتیJournal Article20160420Assessing the outcomes and impacts of 57 years of programming for development in Iran shows that western style development with Islamic modifications,on one hand hasn’t result in development like western countries,and on the other hand has caused Islamic-Iranian values fade.The cause of this condition is that the basics,Requirements,problems and ends of development model differs from that of Islamic society of Iran and this fact proves the necessity of designing a model,well-suited for Iranian society.By the presentation of “the Islamic-Iranian Model of Progress(IIPM)” subject in the beginning of the 4th decade of the Islamic revolution of Iran,by the supreme leader,designing an alternative model to development model which can result in progress besides spiritualty and justice has always been one of the discussions of the concerning scientific societies in this area.Surely achieving this model requires passing a process which can result in the formation of a problem-oriented model that is also based on Islamic basic values.This research has attempted to present a process model for designing IIPM,using comparative study method for the analysis of data collected through archival studies and focus group.The result of this research is a model including 9 parts of “compilation of Islamic foundations of progress”,“knowing the present era”,“knowing the present problems”,“designing the governance system, necessary institutions and basic rules for the realization of Islamic-Iranian progress”,“designing the horizon of the Islamic Republic of Iran and the implementation and evaluation system of the IIPM”,“designing midterm progress plans”, “managing the domestic knowledge creation”, “discoursification” and “formulating and implementing the evolution model”.بررسی آثار و پیامدهای 57 سال برنامهریزی توسعه در کشور ما نشان میدهد توسعه به سبک غربی (و تنها با جرح و تعدیلهای اسلامی) از یک سو نتوانسته به مانند کشورهای غربی باعث توسعه کشور شود و از سوی دیگر نیز باعث کمرنگ شدن ارزشهای اسلامی ایرانی شده است. دلیل این امر را باید در اینجا جستجو کرد که مبانی، اقتضائات و مسائل و غایاتِ توسعه با مبانی، اقتضائات و مسائل و غایات جامعهی اسلامیِ ایران زاویه دارد و این امر ضرورت طراحی الگویی متناسب با جامعه ایران را ایجاب میکند. با طرح مبحث «الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت» از ابتدای دههی چهارم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، طراحی الگویی بدیل توسعه که بتواند کشور را به پیشرفت همراه با معنویت و عدالت برساند همواره موضوع بحث مجامع علمی دغدغهمند در این حوزه بوده است. مسلماً دستیابی به این الگو مستلزم طی فرایندی است که باعث شکلگیری الگویی مسألهمحور و در عین حال مبتنی بر مبانی ارزشی اسلامی باشد. در تحقیق حاضر که با روش مطالعه تطبیقی انجام گرفته و در آن از روشهای مطالعات کتابخانهای و گروه کانونی برای گردآوری دادهها استفاده شده است، تلاش شده است الگویی فرایندی جهت طراحی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین گردد. حاصل تحقیق الگویی مشتمل بر 9 بخشِ «تدوین بنیانهای اسلامی پیشرفت»، «زمانهشناسی»، «مسألهشناسی»، «طراحی نظام حکمرانی، نهادهای لازم و قواعد اساسی برای تحقق پیشرفت اسلامی ایرانی»، «طراحی افق جمهوری اسلامی ایران و نظام اجرا و ارزیابی الگو»، «تعریف برنامههای میانمدت پیشرفت»، «مدیریت تولید علوم بومی (اسلامی-ایرانی)، «گفتمانسازی» و «طراحی و پیادهسازی الگوی تحول» میباشد.ناشر: سازمان بسیج اساتید
دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشورفصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی2329-55994820170219effect of Jihad management on Entrepreneurship educationبررسی تأثیر مدیریت جهادی بر آموزش کارآفرینی در دانشگاهها314645798FAعباس غریبکارشناس ارشد ، گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت ،دانشگاه ایلامعلی علی طالبکارشناس ارشد ، گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت ،دانشگاه ایلامستاره عباسیکارشناس ارشد ، گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت ،دانشگاه ایلاماردشیر شیریدانشیار گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت ،دانشگاه ایلامJournal Article20161228Jihad management in the intellectual system of revolution’s supreme leader consider as the sentence of management optimal model that has the capabilities to fulfill the goals of the Islamic revolution and possesses abilities and values, which is expected from a Islamic efficient management system. The aim of present study is the effect of Jihad management on Entrepreneurship education in universities of Mazandaran Islamic Azad Universities Managers. The research is of Analytical and applied type. The statistic population of the research contains senior managers, middle and operational Mazandaran University. And 113 people have been selected through simple random sampling. In this study to evaluate Questionnaire Jihad management Including strategy, management, human and structural also Questionnaire Entrepreneurship education Including Attitude, knowledge and skills Who had high reliability. To review the conceptual model of structural equation modeling ((SEM)) and Smart PLS software used. Reult show on all of the hypotheses in this study approved also showed that Jihad management leads to the modern progress in academic entrepreneurship and provides better feedback compared to other styles.مدیریت جهادی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در حکم الگوی مطلوب مدیریتی است؛ الگویی که قابلیتهای لازم برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی را دارا بوده و واجد آن تواناییها و ارزشهایی است که از یک نظام مدیریتی کارآمد اسلامی انتظار داریم. هدف پژوهش؛ بررسی تأثیر مدیریت جهادی بر آموزش کارآفرینی در دانشگاهها در میان مدیران دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران است. روش تحقیق حاضر، تحلیلی از نوع کاربردی است. جامعه آماری مورد مطالعه؛ مدیران عالی، میانی و عملیاتی دانشگاههای آزاد مازندران است؛ که با استفاده از فرمول کرجسی و مورگان تعداد 113 نفر به روش تصادفی ساده مورد پرسش قرارگرفتهاند. پرسشنامه مورد استفاده در مدیریت جهادی شامل بخش رویکردی، مدیریتی، انسانی و ساختاری میباشد؛ و سنجش آموزش کارآفرینی نیز دارای سه بعد؛ نگرشی، دانش و مهارتی میباشد که از پایایی بالایی برخوردار بودند. همچنین برای بررسی مدل مفهومی از روش معادلات ساختاری و از نرمافزار اسمارت پی ال اس و نرمافزار لیزرل استفاده شده است. یافتهها نشان میدهد که فرضیه پژوهش مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج نیز بیانگر آن است که مدیریت جهادی موجب جهش نوینی در کارآفرینی دانشگاهی شده و بازخوردهای بهتر نسبت به دیگر سبکهای مدیریتی از خود بروز میدهد.ناشر: سازمان بسیج اساتید
دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشورفصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی2329-55994820170219Exploring the relationship between Islamic human resource management and employees’ commitment mediated via organizational justiceبررسی رابطه میان مدیریت منابع انسانی اسلامی و تعهد کارکنان با میانجیگری عدالت سازمانی477245799FAفرزاد فشارکیدانشجوی دکتری دانشگاه علامه طباطبائی0000-0002-7926-5890سعید صحتدکترای دانشگاه علامه طباطبائیJournal Article20161121Islamic human resources management is one of the key components for employing the Islamic management approach in organizations. Despite its high importance of this issue, it has not been addressed in the literature as it should be. Thus the present research is conducted in order to fill the theoretical gap and presenting practical solutions in this field. The purpose of this research is to investigate the impact of Islamic human resources management on the improvement of employees’ commitment through enhancing the levels of perceived justice in the organization. This study is practical in terms of purpose and descriptive-correlation considering the methodology. The statistical population consists of 140 employees from the bureau of endowments and charity affairs in Tehran. By using the Cochran’s formula and simple random sampling, 103 questionnaires were distributed. The gathered data is analyzed by path analysis with structural equation modeling using the SmartPLS software. The findings indicate the positive and significant relation among the Islamic human resources management, organizational justice and employees’ commitment.مدیریت منابع انسانی اسلامی از مولفههای کلیدی برای پیادهسازی رویکرد مدیریت اسلامی در سازمانها به شمار میرود. پیادهسازی رویههای مدیریت منابع انسانی اسلامی در سازمانها میتواند منشا تغییراتی مثبت در نگرشهای اعضا نسبت به کار و محیط کاری گردد که این امر به نوبه خود منجر به ارتقای سطح بهرهوری خواهد شد. دو مورد از مهمترین نگرشهای سازمانی ذکر شده در ادبیات شامل تعهد کارکنان و عدالت سازمانی میباشند؛ اپژوهش حاضر هدف خود را بررسی تاثیر مدیریت منابع انسانی اسلامی بر تقویت تعهد کارکنان از طریق بالا بردن سطح عدالت ادراک شده در سازمان تعیین نموده است. این مطالعه از حیث هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-همبستگی میباشد. مساله سرمایه انسانی در ادارات عمومی به دلیل عدم وجود انگیزه سود (آنگونه که در شرکتهای تجاری مطرح است) مغفول مانده است؛ بدین خاطر ۱۴۰ نفر از کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهر تهران به عنوان جامعه آماری تحقیق انتخاب شدهاند. جمعآوری دادهها به صورت میدانی و با توزیع پرسشنامه صورت پذیرفت. دادههای گردآوری شده با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری با بهرهگیری از نرمافزار SmartPLS تحلیل گردید. یافتههای تحقیق حاکی از رابطه مثبت و معنادار بین سه بُعد مدیریت منابع انسانی اسلامی (استخدام، توسعه، جبران خدمات)، عدالت سازمانی و تعهد کارکنان است. بُعد چهارم مدیریت منابع انسانی اسلامی (ارزیابی عملکرد) فاقد تاثیر قابل توجهی بر تعهد کارکنان با میانجیگری عدالت سازمانی از نظر آماری میباشد. ضریب مسیر ضعیف به دست آمده برای فرضیه مذکور ناشی از تصور منفی کارمندان نسبت به ارزیابی عملکرد در اثر عدم پیادهسازی صحیح آن میباشد.ناشر: سازمان بسیج اساتید
دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشورفصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی2329-55994820170219Study of Relationship between spiritual intelligence with educational leadership in Allameh Tabataba'i Universityبررسی رابطه بین هوش معنوی با رهبری آموزشی مدیران دانشگاه علامه طباطبائی738845803FAسعید غیاثی ندوشنعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائیعباس عباسپورعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائیکاوه قدمیدانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه علامه طباطباییJournal Article20160508<strong>Introduction:</strong>The present research investigated the relationship between spiritual intelligence and educational leadership among educational of managers of Allameh Tabataba'i University . <strong>Method:</strong> The research was a correlational, descriptive field study. The research population consisted of all managers and vice presidents of the university, heads of departments and their deputies in the 93-94 school year the number is 34 tenure staff, Due to the limited number the whole thing was selected. A questionnaire, based on King’s spiritual intelligence questionnaire was used, with four factors(totaling to 24 items). For educational leadership, Luthans’ leadership questionnaire with 35 items was used. The reliability of instruments was approved by Chronbach alphas of %796 for spiritual intelligence and %724 for educational leadership.<strong>Results:</strong> The results indicated that there was a significant relationship between spiritual intelligence and educational leadership learning (r=%319). Each dimensions of spiritual intelligence was significantly related, but there was no significant relationship between knowledge development dimension with educational leadership<strong>هدف:</strong> تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش معنوی با رهبری آموزشی مدیران دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1395 انجام شد.<strong>روش تحقیق:</strong>این پژوهش میدانی به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، کلیه مدیران و معاونان سازمان مرکزی دانشگاه و رؤسای دانشکدهها و معاونان آنها در سال تحصیلی 96-95 به تعداد 34 نفر میباشد؛ که به علت محدود بودن جامعه، کل آن به عنوان نمونه انتخاب شد. برای سنجش هوش معنوی از پرسشنامه هوش معنوی چهار عاملی کینگ (حاوی 24 سؤال) و برای سنجش رهبری آموزشی از پرسشنامه رهبری لوتانز (حاوی 35 سؤال)، استفاده شده است. در تأیید پایایی پرسشنامههای هوش معنوی و رهبری آموزشی، آلفای کرونباخ به ترتیب796/. و 724/. بدست آمد. <strong>نتایج :</strong> در نتیجه، بین هوش معنوی و رهبری آموزشی مدیران رابطهای معنیدار و قوی(319/0 = r) بدست آمد. در رابطه با تمام ابعاد هوش معنوی نیز رابطههای معنیدار بدست آمد. اما در خصوص مؤلفه توسعه حالت آگاهی و رهبری آموزشی هیچ گونه رابطهای بدست نیامد.ناشر: سازمان بسیج اساتید
دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشورفصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی2329-55994820170219Study Documents on the role of women in Ilam province at
The process of the Islamic Revolutionمطالعهای اسنادی پیرامون نقش زنان استان ایلام در فرایند انقلاب اسلامی ایران8911045805FAمرتضی اکبریاستادیار گروه علوم اجتماعی و تاریخ دانشگاه ایلام.Journal Article20160508<span style="font-family: Times New Roman; font-size: medium;"> </span>Iranian women's participation in politics - social and cultural community, especially in the second half of the nineteenth century AD Pahlavi era (II) was established mainly to women in this age BhtvryKh unveiling and encouraging imitation of the West, but women Iran's successful model of modernity Muslim Islamic fighters against the Pahlavi dynasty imported and imitated, often alongside men in different Drshnhhay, were present. Therefore, the present study aims to study the documents, political and cultural role of women in Ilam province during the Islamic Revolution of Iran in 1357 to review and analyzes. The present study is descriptive - analytical method in PyYaftn find answers to questions that women and revolutionary model in Ilam how and when and with what co-ordinate their fight against the Pahlavi regime? The hypothesis suggests that Muslim women and Ilam Islamic Revolution of 1341 to the Elamite religious speech such as Ytallh pearls, Ytallh Heidari, Hojjat al-Islam and the clergy repairman exile have lived in Ilam, with the revolutionary ideas of Imam Khomeini and the Islamic Revolution met with the Pahlavi regime were fighting. Utilizes the capabilities of the methodological and theoretical analysis and cultural theories of revolution It was found that the presence of Muslim women and patterns of Ilam province sermons, participate in religious programs, Play declarations of Imam Khomeini, cultural and religious lectures, participating in sit-ins and protests highlight color the road of religious culture in political campaigns has been.حضور زنان ایران در مسائل سیاسی–اجتماعی و فرهنگی جامعه از نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی شروع و بهویژه در دورهی پهلوی(دوم) روند بیشتری یافت بهطوریکه زنان را به بی حجابی و تقلید از فرهنگ غرب تشویق میکردند، ولی زنان مسلمان الگوی موفق ایران در مبارزات اسلامی علیه مدرنیته وارداتی و تقلیدی سلسله پهلوی، غالباً دوشادوش مردان درصحنههای مختلف، حاضر بودهاند. باوجود مبارزهی انکارناپذیر آنها تاکنون در مورد نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی بهصورت مدون و منسجم پژوهشی صورت نگرفته، ازاینرو پژوهش حاضر درصدد است با مطالعهای اسنادی، نقش سیاسی و فرهنگی زنان استان ایلام در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 را مورد بررسی و واکاوی قرار دهد. پژوهش حاضر با روش توصیفی–تحلیلی در پییافتن پاسخی برای این سؤال است که زنان الگو و انقلابی استان ایلام چگونه و از چه زمانی و با چه مختصاتی با رژیم پهلوی مبارزه کردهاند؟ فرضیه پژوهش بیانگر آن است که زنان مسلمان و انقلابی ایلام از سال 1341 بهوسیله سخنرانی آیتالله مروارید، آیتالله حیدری، حجتالاسلام تعمیرکاری و روحانیون تبعیدی در ایلام، با اندیشههای انقلابی امام خمینی(ره) آشنا شده و تا پیروزی انقلاب اسلامی با رژیم پهلوی مبارزه داشتهاند. با بهرهگیری از ظرفیتهای روشی و نظری مکتب آنال و نظریههای فرهنگی انقلاب به دست آمد که حضور زنان مسلمان و الگوی استان ایلام در مجالس وعظ، شرکت در برنامههای مذهبی، پخش اعلامیههای امام خمینی(ره)، ایراد سخنرانیهای فرهنگی و مذهبی، شرکت در تحصنها و تظاهرات خیابانی نشان از رنگ برجسته فرهنگ مذهبی در مبارزات سیاسی آنها بوده است.ناشر: سازمان بسیج اساتید
دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشورفصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی2329-55994820170219The contextual Factors Affecting Public Trust in Governmental Agenciesعوامل زمینهای موثر بر اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی11112445806FAمحمدرضا جابرانصاریدانشجوی دکتری گروه مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.رضا نجف بیگیاستاد گروه مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات،تهران، ایران.سیدمهدی الوانیاستاد مدعو ، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.Journal Article20170124Trust is one of the important aspects of human relationships and is the contextual basis for partnership and cooperation among community members. Without public trust of individuals towards each other, the society breaks down. Public trust is a basic requirement for success of any society and governments. Trust also leads to cooperative behavior and reduce conflict and reduce the cost of doing the work. The influential operation of organizations in a society is related to the people’s trust towards these organizations. If the trust of citizens have been destroyed, public sector workers face more difficulties in carrying out their duties and the decline of public trust, public participation in political processes will be reduced. Reducing citizens' trust in government and governmental agencies are of the crises in the world today. One of the most challenging issues in front of governmental management is to save and promote public trust in governmental organizations. The present research with the aim of identifying contextual factors on public trust in governmental agencies is done through a descriptive-analytical method. The results showed that factors such as trust in government, economy, media, industrialization, crime, new public management, although are not under the control of the governmental agencies, form the context of public trust in governmental agencies.اعتماد یکی از جنبههای مهم روابط انسانی و زمینهساز مشارکت و همکاری میان اعضای جامعه است. بدون اعتماد عمومی افراد نسبت به یکدیگر، جامعه تجزیه می شود. اعتماد عمومی از ملزومات اساسی پیشرفت هر جامعه و زمینهساز موفقیت دولتها است. اعتماد منجر به بروز رفتارهای مشارکتی و کاهش تعارض و همچنین کاهش هزینه انجام کار می شود. کارکرد اثر بخش سازمانها در جامعه به میزان اعتماد مردم به این سازمانها بستگی دارد. اگر اعتماد شهروندان از بین برود، کارکنان بخش دولتی در انجام دادن وظایفشان با دشواریهای بیشتری مواجه میشوند همچنین با افول اعتماد عمومی، مشارکت عموم مردم در فرایندهای سیاسی خطمشیگذاری کاهش خواهد یافت. کاهش اعتماد شهروندان به دولت و نهادهای دولتی از بحرانهای جهان امروز است. یکی از اساسیترین چالشهای فراروی مدیریت دولتی چگونگی حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به سازمانهای دولتی است. تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل زمینهای موثر بر اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی با روش توصیفی- تحلیلی انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که عواملی نظیر: اعتماد به دولت، اوضاع اقتصاد، رسانهها، صنعتی شدن، جرم و جنایات، مدیریت دولتی نوین اگر چه در اختیار سازمانهای دولتی نیستند، اما بستر اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی را شکل می دهند.ناشر: سازمان بسیج اساتید
دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشورفصلنامه علمی مطالعات الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی2329-55994820170219Cultural Geography and the Threats of Cultural Engineering Systems of Iranجغرافیای فرهنگی و تهدیدهای نظام مهندسی فرهنگی در ایران12515245808FAنفیسه مرصوصیدانشیار جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه پیام نورمحمد رئوف حیدری فراستادیار جغرافیای سیاسی، دانشگاه پیام نوراقبال پاهکیدهعضو هیأت علمی گروه جغرافیا و برنامهریزی شهریJournal Article20170509Cultural Geography is an applying and functional science so that it studies the relationships between human and environment from the cultural point of view. This kind of knowledge consider the geographical diversity, hence, it articulates that politics and conspiracies from global imperialism or globalization which try to establish a culture based on western norms and values will not be accomplished while it is not fit and match with aboriginal cultural society throughout the world and also such processes and conspiracies will eventually led to so many cultural hazards and threats. This article with descriptive and analytical approach and also with geographical view is to study and survey key concepts in cultural field and it also scrutiny and deep understand cultural- geographical hazards emanating from alien and hostile politics for our native culture e.i. Islamic – Iranian culture while it is not neglected protection from our culture. The results, however, indicate that production and circulation of geographical and cultural differentiation accompanies and coexists with human being while we witness physical features in planet earth. So, the article also is emphasizing on the increasing of geographical problems and it suggests that cultural geography has to apply suitable solutions for reinforcement and holding Islamic values and confront with the threats of cultural systems.<span style="font-family: Times New Roman;">جغرافیای فرهنگی به عنوان دانشی کاربردی به مطالعه روابط انسان و محیط از دیدگاه فرهنگی میپردازد. این دانش با احترام به اصل تفاوت ها و تنوعات فرهنگی، بیان می کند تلاش سردمداران جهانی برای ایجاد فرهنگی مبتنی بر آموزه های غربی که آثار و پیامدهای منفی فرهنگی خاص خود را به دنبال دارد و اغلب با فرهنگ های بومی سایر نقاط جهان هماهنگ نیست نهایتاً محکوم به شکست است. این مقاله با نگاهی جغرافیایی و بهره گیری از رویکردی کاربردی به مطالعه مفاهیمی کلیدی در حوزه فرهنگ، و نیز به بررسی مخاطرات جغرافیایی- فرهنگی ناشی از سیاست های بیگانه برای دفاع از فرهنگ بومی، مثلاً فرهنگ ایرانی – اسلامی می پردازد. روش تحقیق مقاله توصیفی – تحلیلی بوده و نتایج حاصل از آن نیز بیانگر این است که تولید تفاوت های جغرافیایی - فرهنگی همراه و همزاد انسان هاست همانطور که پستی و بلندی ها در سیاره زمین وجود دارد. همچنین مقاله که از نوآوری لازم برخوردار بوده بر این نکته اساسی نیز تاکید می کند که با توجه به گستردگی مسائل جغرافیایی، جغرافیدان فرهنگی با شناخت بیشتر، باید گام های اساسی در جهت تقویت و حفظ ارزش های اسلامی و مقابله با تهدیدها در نظام فرهنگی ایران بردارند.</span>